איך בוחרים שיש למטבח חוץ? 5 טיפים שימושיים

אחד החלומות הנפוצים ביותר הוא בית עם גינה. אולי זו הכמיהה לחיק הטבע ואולי הרצון לחקות את הפרברים השלווים בארה"ב, עם המדשאות המרווחות ואיכות החיים השקטה, מה שבטוח הוא שישראלים רבים מוכנים להשקיע את מה שדרוש כדי להגיע לבית שלא כלוא בין קירות אלא גם יוצא החוצה. 

כשכבר יש בית פרטי עם חצר יפה או דירת גן מלבבת, השלב הבא הוא לאבזר את החצר כדי להפיק ממנה מקסימום תועלת. כשמוסיפים לתמונה את החיבה שלנו לאירוח, ובמיוחד כשיש גינה שכיף להזמין אליה חברים וקרובי משפחה, ואת ההשתכללות הקולינרית שלנו באופן כללי – התוצאה הצפויה היא שמטבחי החוץ הופכים לאופציה פופולרית יותר ויותר.

גם המטבחים עצמם משתדרגים כל הזמן, וכיום אפשר למצוא בגינות רבות מטבח חוץ מאובזר ומהודר, כזה שמקנה חופש פעולה מלא לבני הבית ומאפשר להם להביא לידי ביטוי את היכולות הקולינריות. אחד המרכיבים החשובים הוא משטח העבודה, והטיפים הבאים יעזרו לכם לבחור נכון שיש למטבחי חוץ.

משטח עבודה למטבח חוץ

איזה שיש חסון מספיק?

הפרמטר הראשון לבחירת שיש למטבח חוץ הוא החוסן שלו. בדיוק כמו כשבוחרים שיש למטבח "רגיל", קודם כל חשוב לוודא שאפשר יהיה להניח עליו סירים כבדים בלי לגרום לסדקים או חלילה שברים. כשמדובר על מטבח חיצוני ישנם עוד גורמים שעלולים לפגוע במשטח העבודה, ולכן נדרש חומר בעל חוסן פנימי רב. האפשרויות המומלצות ביותר מבחינת ההיבט הזה: גרניט, נאוליט, נירוסטה וקוריאן.

 

מינימום נקבוביות

טיפ חשוב נוסף הוא לוודא שהמשטח הנבחר מתאפיין במספר מועט ככל האפשר של נקבוביות. הסיבה לכך היא שכל נקבובית סופגת לכלוכים, ומתחת לכיפת השמיים הסיכוי להתלכלך גבוה במיוחד. בהתאם משטח עבודה למטבח חוץ עם נקבוביות רבות יתמלא תוך זמן קצר בשלל כתמים מסוגים שונים וייראה לא רק מלוכלך אלא גם מוזנח ולא מזמין.

הגרניט, הנאוליט, הנירוסטה והקוריאן מצטיינים גם בפרמטר זה.

 

משטח עבודה למטבח חוץ שלא מתרגש מחום

המיקום של המטבח מחוץ לדירה מחייב תשומת לב רבה מהרגיל גם לנושא העמידות לטמפרטורות גבוהות. מעבר לעובדה שמפעם לפעם מניחים על השיש מחבתות לוהטות או סירים שהתחתית שלהם חמה במיוחד, משטח העבודה חשוף לשמש לאורך כל השנה – וכידוע בישראל הקרינה עוצמתית במשך חודשים רבים כך שמדי יום השיש יתחמם, גם כשהמטבח כלל לא בשימוש.

בסעיף העמידות לחום הנאוליט והגרניט עדיין מאפשרים לסמן עליהם V, אבל הקוריאן פחות טוב בכך.

 

מראה מרשים

אנחנו חיים בעידן שבו אסתטיות היא שיקול משמעותי בכל החלטה כמעט. אנחנו אוהבים להיות מוקפים בפריטים יפים, ולא מוכנים להסתפק בציוד פונקציונלי בלבד, כשהמטרה היא לייצר סביבה שובת לב במיוחד – כולל במסגרת בחירת שיש למטבח חוץ.

יופי, בסופו של דבר, הוא עניין של טעם. יחד עם זאת ברוב המקרים הנירוסטה, חומר פרקטי מאוד, לא מייצר את המראה המחמיא ביותר לגינה ולמטבח שמותקן בה, וגם נתפש כקר ומנוכר. קוריאן הוא חומר גלם ייחודי ויפהפה, וגם משטחי גרניט ונאוליט מושכים אליהם את תשומת הלב הנכונה בהיבט האסתטי.

מומלץ לרכוש את משטח העבודה למטבח החוץ מחברה שמציעה מגוון רחב של דגמים, כדי ליצור הרמוניה מדויקת גם עם שאר האלמנטים במטבח וגם עם הגינה באופן כללי.

המשטחים המנצחים

כשמשקללים את כל המידע הנ"ל, ולוקחים בחשבון את כל האיכויות החשובות למשטח עבודה למטבח חוץ, החומרים המנצחים הם הגרניט והנאוליט. גם נאוליט וגם גרניט מייצרים מראה מרשים מאוד, שומרים על המראה הזה במשך שנים רבות, לא צוברים לכלוכים ובהתאם מספקים גם את רמת ההיגיינה הרצויה למשטח העבודה ובאופן כללי מבטיחים מקסימום תמורה לכסף.

גרניט הוא אבן טבעית שהתגבשה לאורך זמן רב מאוד, ולכן החוסן שלה גבוה מאוד. אפשר למצוא חומר גלם זה בגוונים לבנים, שחורים, אפורים למיניהם וגם אדמדמים ו-ורדרדים, כך שלצד הקשיחות המובנית בהם משטחי גרניט הם גם בעלי מראה כובש. גם מבחינת המרקם של משטח העבודה יש מגוון אפשרויות, והתוצאה: מטבח ייחודי שכל מי שרואה אותו מוקסם ממנו מיד.

נאוליט הוא משטח סינטטי אבל כזה שמיוצר באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ולכן התוצאה דומה מאוד ולמעשה זהה לאבן טבעית. הטכנולוגיה נקראת סינטור, והיא מחקה את התהליכים שמתרחשים בטבע – באמצעות חשיפה גם לטמפרטורות גבוהות (1,200 מעלות) וגם ללחץ עצום. חומרי הגלם שעליהם מבוסס הנאוליט הם המינרלים שתמצאו גם בגרניט, מינרלים שישנם בזכוכית וכן תחמוצות טבעיות. לכל מרכיב תרומה אחרת לתוצאה המוצלחת: קוורץ ושאר מינרלי גרניט מספקים חוסן, מינרלי הזכוכית מקנים יציבות כימית והתחמוצות הטבעיות אחראיות לצבע הטבעי והמחמיא. 

עוד טיפ חשוב הוא לוודא שההתקנה מבוצעת על-ידי אנשי מקצוע – מתקיני שיש עם ניסיון ספציפי במטבחי חוץ. בדרך זו תוכלו ליהנות מהמטבח ומהגינה בראש שקט באמת, כשאתם יודעים שמשטח העבודה ימלא את ייעודו באופן מושלם לטווח ארוך – כך שכל מה שנשאר לכם לעשות זה להחליט איזה מטעמים להכין ואת מי להזמין לארוחה. קראו מידע נוסף בנושא תהליך התקנת שיש.

בודק...